X-Men Days of Future Past

****

جهش‌یافته‌ها که درگیر جنگی نابرابر در اینده‌ی نزدیکند، ولورین را به گذشته و روزی که همه‌ی قضایای منتهی به جنگ آغاز شد می‌فرستند تا بتواند همه چیز را اصلاح کند...

هیچوقت به شخصه درگیر دنبال کردن سری فیلمهای مردان ایکس نبوده‌ام و آنا را جسته و گریخته دیده‌ام، بعد از سه گانه اصلی که فیلمهای خوبی بودند، این سری متاسفانه رو به زوال رفت. مشکل اصلی این سه گانه به نظر من داستانهای به شدت سطحی آنها بود، بطوری که برای مثال کل داستان فیلم ولورین که سال گذشته اکران شد را می‌توانید در یک سطر و نیم بنویسید، اما مردان ایکس: روزهای گذشته آیننده نه تنها این مشکلل را ندارد بلکه با کمی اغماض از یکی از بهترین داستانها در بین فیلمهای ابرقهرمانی چند سال اخیر بهره‌ می‌برد، البته داستان در جاهایی غیرمنطقی می‌شود مثل اقدام مگنتو در پاریس به هیچ وجه قابل توجیح نیست اما اینها را می‌توان چشمچوشی کرد. حداقل در آخر دستان خیر و شر مانند اونجرز یک نبرد حماسی خلق نکردند که با از بین بردن کل شهر بتوانند در نهایت دشمنانشان را له کنند و به پیروزی برسند. همین به نظر من مثبتترین امتیاز فیلم است.

هیو جکمن در این سالها تازه بدنش روی فرم آمده و بهتر از او فکر نکنم ولورینی پیدا شود، از آن طرف فیلم از بازی فوق‌العاده‌ی بازیگرانی چون مایکل فسبندر، جنیفر لارنس، پیتر دینکلیج دوست‌داشتنی، الن پیج، یان  مک‌کلین بزرگ و پاتریک استوارت بهره‌ می‌برد و همین‌ها برای خوب بودن فیلم کافی‌اند. مردان ایکس: روزهای آینده گذشته طقریبا یک شروع دوباره برای این سری ابرقهرمانی دوست‌داشتنیست و احتمالا نوید‌بخش دنباله‌هایی بهتر برای این مجموعه خواهد بود. با تمام مشکلات ریزی که این فیلم دارد تماشای آن را به فانتزی دوستان و دوست‌داران فیلمهای ابرقهرمانی توصیه می‌کنم زیرا فکر نمی‌کنم در این ژانر در آیننده‌ای نزدیک فیلمی بهتر از این داشته‌ باشیم. 

X-Men: Days of Future Past (2014) on IMDb