یادداشتهای یک خورنده فیلم

یادداشتهای یک خورنده فیلم در باب فیلمهایی که می‌خورد

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

The conjuring

***

دو محقق علوم ماوراطبیعه به نامهای اد و لورین وارن به یاری خانواده‌ای می‌روند که به تازگی در خانه‌ای دور از شهر که در تسخیر ارواح است ساکن شده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۱:۱۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Matchstick Men

*****

روی (نیکلاس کیج) کلاهبرداری‌ست که از مشکلات روانی شدیدی رنج می‌برد، وقتی روی و رفیقش در حال گذاشتن کلاهی بزرگ بر سر مردی پولدارند ناگهان گذشته روی با زندگی حالش قاطی می‌شود و مجبور می‌شود برای دخترش که تا به حال او را ندیده پدری کند و ... .

ادامه مطلب...
۲۱ مهر ۹۲ ، ۱۴:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Monsters University

*****

مایک وزافسکی از بچگی آرزوی این را داشته که یک هیولای ترسناک شود و در صنعت انرژی جیغ بچه‌ها کار کند، مایک با تلاش زیاد وارد دانشگاه هیولاها می‌شود، اما با وجود درسخوان بودن و هوش زیادش استعداد ذاتی برای ترساندن را کم دارد و نمی‌تواند بچه‌ها را بترساند، از آن طرف سالی درست برعکس مایک است، او به فامیلی خود که همگی هیولاهای ترسناک و کاردرست بوده‌اند می‌نازد اما در درس خواندن استعداد چندانی ندارد، وقتی مایک و سالی به دلایلی هر دو از رشته ترساندن بچه‌ها در دانشگاه کنار گذاشته‌ می‌شوند، سعی می‌کندد با تشکیل یک تیم و شرکت در مسابقه ترساندن دانشگاه دوباره به رشته مورد نظر خود برگردند و... 

ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فیلم‌خور

یک نکته جالب درباره رای دادن ایرانی‌ها در IMDB

کاربران ایرانی تا به حال چندین حماسه در IMDB خلق کرده‌اند که بارزترین آن، جدایی نادر از سیمین را می‌توانید در رتبه صد و هشتم ۲۵۰ فیلم برتر ببینید، با امتیاز ۸.۳ و جایگاهی بالاتر از فیلمهایی چون لعنتی‌های بی‌آبروی تارنتینو، بلیدرانر ریدلی اسکات، مخمصه مایکل مان، جایی برای پیرمردها نیست برادران کوئن و کلی شاهکار دیگر. اینها به هر حال به نظر من خیلی مهم نیست، نقش یک فیلم در تاریخ سینما و اینکه فیلمی شاهکار است و خوب و قابل دیدن را رتبه IMDB و جایگاهش در فهرست ۲۵۰ تایی مشخص نمی‌کند و فکر می‌کنم همه‌تان این را بدانید. دلیل نوشتن این پست نکته جالبی بود که با بررسی نمودار آماری که imdb به تفکیک میزان رای برای هر فیلم قرار داده متوجه آن شدم، به نمودارهای زیر که مربوط به چند فیلم محبوب سینمای ایران است بنگرید:

جدایی نادر از سیمین:

ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۲ ، ۲۳:۳۳ ۱۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Pacific Rim

*****

هیولاهایی غول‌پیکر به نام کایجو از شکافی در کف اقیانوس سر بر می‌آورند و به بشریت حمله‌ور می‌شوند. استفاده از تانک و جتهای جنگنده در برابر آنها کارآمد نیست و خسارات جانی و مالی زیادی در پی دارد، به همین دلیل انسانها با تجمییع منابع هیولاهای خود را می‌سازند، روباتهایی غول‌پیکر به اسم یِیگر (Jaeges) که هرکدام دو خلبان دارد و با اتصال ذهنهای آنها به هم و سپس به ییگر کنترل می‌شود. ییگرها ابتدا به پیروزی‌هایی دست می‌یابند اما کم کم کایجوها بزرگتر و قوی‌تر و باهوشتر می‌شوند، یک خلبان ییگر سابق که برادرش را در هنگام نبرد با یک کایجو از دست داده است فراخوانده می‌شود تا بعد از پنج سال دوباره سوار ییگرش جیپسی دنجر شود و با شرکت در عملیاتی خطرناک یکبار برای همیشه به جنگ با کایجوها پایان دهد.

ادامه مطلب...
۱۶ مهر ۹۲ ، ۱۲:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Kingdom of heaven

****

بیلیان (اورلاندو بلوم) پسر گادفری (لیام نیسون) به همراه پدرش به اورشلیم مسافرت می‌کند به امید اینکه راه رستگاری خود و همسر خودکشی کرده‌اش را در سرزمین مقدس بیابد، به جای آن در جنگهای صلیبی قرن ۱۲ گرفتار می‌شود و خود را مسئول دفاع از اورشلیم و مردم آن می‌بیند.

ادامه مطلب...
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۷:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

The Heat

**

یک مامور فدرال به نام اشبورن (با باری ساندرا بولاک) برای اثبات شاایسته بودنش برای ترفیع شغلی به بوستون فرستاده می‌شود تا پرونده‌ای مشکل را حل کند. اشبورن در آنجا با مولینز (با بازی ملیسا مک‌کارتی) روبرو می‌شود که پلیسی چاق و بداخلاق است، سلسله اتفاقاتی باعث می‌شوند که این دو با هم همکاری کنند تا یک باند مواد را از بین ببرند.

ادامه مطلب...
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۶:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

The lone Ranger

***

تونتو( جانی دپ) یکی از آخرین سرخپوستهای باقی‌مانده از قبیله کومانچی داستان تبدیل شدن جان رید (آرنی هامر) از وکیلی تحصیل کرده به یک رنجر تنها و عدالتجو را برای کودکی روایت می‌کند.

ادامه مطلب...
۱۲ مهر ۹۲ ، ۲۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Serenity

****

آینده‌ی دور است و انسانها در فضای میان‌ستاره‌ای منظومه جدیدی پر از سیاره و قمر یافته و در آن ساکن شده‌اند، یک دولت مرکزی به منظومه حکومت می‌کند و دلخوشی از شورشی‌ها و مخالفان نداردن،خواهر و برادری که راز بزرگی درباره‌ی دولت مرکزی در دل خود دارند سوار یک سفینه شورشی به نام سرنیتی می‌شوند، قاتلی از طرف دولت به دنبالشان است و این موضوع به همراه خدمه شورشی و آزادی‌خواه سرنیتی باعث روی دادن یک سری ماجراهای مهیج می‌شود.

ادامه مطلب...
۰۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

R.I.P.D

*

به یک پلیس به نام نیک که به تازگی توسط همکار فاسدش کشته شده این شانس داده می‌شود تا به دپارتمانی از پلیسهای مرده که کارشان دستگیری ارواحیست که در زمین مانده‌اند و از قضاوت نهایی فرار کرده‌اند بپیوندد. نیک با روی که یک کلانتر قرن هجدهمی‌ست همکار می‌شود، و در عین دستگیری ارواح سعی می‌کند تا زندگی گذشته‌اش را درست کند و از قاتلش انتقام بگیرد ...

ادامه مطلب...
۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور