****

آینده‌ی دور است و انسانها در فضای میان‌ستاره‌ای منظومه جدیدی پر از سیاره و قمر یافته و در آن ساکن شده‌اند، یک دولت مرکزی به منظومه حکومت می‌کند و دلخوشی از شورشی‌ها و مخالفان نداردن،خواهر و برادری که راز بزرگی درباره‌ی دولت مرکزی در دل خود دارند سوار یک سفینه شورشی به نام سرنیتی می‌شوند، قاتلی از طرف دولت به دنبالشان است و این موضوع به همراه خدمه شورشی و آزادی‌خواه سرنیتی باعث روی دادن یک سری ماجراهای مهیج می‌شود.

Serenity داستانی فوق‌العاده‌ دارد، ریتم آن عالیست و بازی‌ها و روابط و عمق شخصیتهای آن بسیار خوب است، جلوه‌های وی‍‍ژه‌ی آن باوجود ساخت فیلم در سال ۲۰۰۵ هنوز هم قابل قبول است و صحنه‌های اکشن خوبی هم دارد، فیلم با وجود علمی‌تخیلی بودن حتی از یکی دو سکانس نبرد تن به تن هم بهره می‌برد که در نوع خود خاص است.

جهانی که در Serenity ترسیم شده جهان خاصی‌ست، همه چیز مانند فیلمهای دیگر این ژانر نونوار نونوار نیست، اسلحه‌ها به جای لیزر گلوله شلیک می‌کنند و طراحی لباسها و فضاها حالتی قدیمی و رتروگونه دارد، دیالوگهای فیلم و نحوه حرف زدن شخصیتها هم کمی عجیب است و انگار شخصیتها به جای ۵۰۰ سال بعد در لندن ۱۰۰ سال قبل به سر می‌برند.

Serenity شانسی دوباره است که به یک سریال کنسل شده معروف به نام Firefly داده شده تا در قالب یک فیلم بر ژرده سینما ادامه حیاط داشته باشد،(تقریبا مانند سری استارترک). این فیلم برای عاشقان سبک علمی‌تخیلی ساخته شده و بسیاری از المانهای محبوب این ‍ژانر ‌مانند سفینه‌های درب داغان، خدمه‌ای با روابطی عالی، جنگی نابرابر علیه دولتی مقتدر و ظالم و ... را در خود دارد، خلاصه ضیافتی‌ست برای علمی‌تخیلی دوستان.

IMDB