سریالهای کمدی به یکی از تفریحات اصلی این سالهای ما تبدیل شده‌اند، از همان Friends که به عنوان یکی از اولینها برای ۱۰ فصل نسلی را به خود مشغول کرد تا این سالهای اخیر که سریالهایی چون How I met your mother و Big Bang و Two and a half men روی بورسند. اینهایی که مثال زدم کمدی‌هایی‌ند برای عموم مردم که در بعضی از فصلها و اپیزودها گاها افت می‌کنند و فراز و نشیب دارند، اما اگر دنبال کمدی‌های جدی‌تر و بهتری هستید بهتر است نگاهی به این دو سریال بیاندازید:

 
لویی
 
*****
لویی هجویه‌ایست بر کار و زندگی یک استندآپ کمدین به نام لویی و بهانه‌ای برای کوبیدن وجه احمقانه دنیا و زندگی. لویی جزء معدود سریالهاییست که وقتی تماشایش می‌کنم آنقدر با آن ارتباط برقرار می‌کنم که متوجه گذر زمان نمی‌شوم. لوییس سی‌کی سازنده،نویسنده و بازیگر نقش اول سریال حقیقتا نابغه است. او این سریال کمخرج را تماما با یک دوربین که از دوستش قرض گرفته می‌سازد و همین سریال کم‌خرج را خیلی‌ها با بهترین کارهای وودی آلن و دیگر بزرگان طنزپرداز قابل قیاس می‌دانند. لویی بیشتر متن‌محور است و شخص لویی سی‌کی گویا به غیر از داستان خیلی به چیزهای دیگر اهمیت نمی‌دهد، برای مثال بسیاری از بازیگران در فصلهای بعد عوض می‌شوند و یا روابت شخصیتها تغییر می‌کنند اما اینها چیزی از جذابیت سریال نمی‌کاهد. تماشای این سریال باعث شد برای شخص لویی سی‌کی و استندآپ کامدی احترام زیادی قایل شوم و باور کند استندآپ کمدی این اجراهای بی‌مزه‌ی شومنهای ایرانی نیست، این سریال را اگر ببینید متوجه می‌شوید چه می‌گویم.
Nathan for you
*****
Nathan Fielder سعی می‌کند با مدرک بیزنسی که از داشنگاه گرفته(مدرک او واقعیست) به صاحبان تجارتهای کوچک کمک کند تا در کارشان پیشرفت کنند، اما روشهایی که او انتخاب می‌کند از آنجایی که یک کمدین است به هیچوجه عادی نیستند، مثلا در یک اپیزود او با ایده عرضه ماست‌یخزده( Frozen yogurt ) با طعم مدفوع سعی می‌کند کار و کاسبی کساد یک ماست‌یخ‌زده‌فروشی را دوباره رونق بخشد، این که Nathan Fielder این ایده‌ها را از کجایش در می‌آورد خود به حد کافی اعجاب‌انگیز است اما از آن عجیبتر اصرار فراوانیست که روی درست بودن آنها دارد. در جریان ساخت سریال اتفاقات زیادی افتاد که به شدت سر و صدا کرد و مدتها عده‌ی زیادی را سر کار گذاشت، مثال بارزش این ویدیوی نجات بز توسط یک بچه خوک از غرق شدن است که یک شبه به یکی از ویدیوهای محبوب یوتیوب تبدیل شده بود. Nathan For You ( که مطمئن نیستم اما فکر می‌کنم نیثان در خدمت شما ترجمه مناسبی برای عنوان آن باشد) یکی از خاصترین سریالهای کمدیست که این روزها در حال پخش است و فکر نمی‌کنم در حال حاضر از این خاصتر پیدا شود. البته این نکته را هم باید بگویم که آخرین باری که چک کردم این سریال زیرنویس نداشت پس اگر انگلیسیتان خوب نیست یا مخ زیرنویسکارهای محترم را بزنید با سراغش نروید.
اگر از تماشای این دو سریال لذت بردید لطفا نظر خود را در پای این پست بگذارید، اگر این نوشته را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید از شما ممنون می‌شوم.

Nathan for You (2013– ) on IMDb Louie (2010– ) on IMDb