وقتی برنت مگنا(اتان هاوک) راننده‌ی مسابقه سابق به خانه‌اش در صوفیه پایتخت بلغارستان باز می‌گردد در می‌یابد همسرش توسط یک تبهکار مرموز گروگان گرفته شده. تبهکار مگنا را مجبور می‌کند تا ماشین یک دختر جوان را از پارکینگی بدزد و برای آزاد کردن زنش سلسله کارهایی را برای تبهکار انجام دهد.

به شخصه فکر نمی‌کردم امسال فیلمی بدتر از After Earth ببینم ولی این فیلم ثابت کرد که اشتباه می‌کردم. Getaway آنقدر مشکلات منطقی دارد و در آن سوتی داده شده که باعث شده به یک فیلم خنده‌دار (حداقل برای من) تبدیل شود. نقشهای اصلی فیلم را اتان هاوک و سلنا گومز بازی می‌کنند. اتان هاوک همانطور که می‌دانید یک بازیگر فوق‌العاده است و وقتی شما یک بازیگر خوب مثل او را در یک فیلم بد مثل این می‌گذارید یک فیلم بدتر به وجود می‌آورید، در واقع بازی خوب اتان هاوک نه تنها کمکی به فیلم نکرده بلکه به عضوی نچسب در این مجموعه‌ی روی هوا که نام فیلم بر آن گذاشته‌اند تبدیل شده است. از آنطرف سلنا گومز با جدیت هر چه تمامتر در این فیلم ثابت کرده بازیگر بی‌خودیست و فقط به درد فیلمهای ژانر کودک (دقت کنید، کودک به تنهایی، نه کودک و نوجوان) کمپانی والت دیزنی می‌خورد، در واقع سلنا گومز آنقدر در این فیلم بد است که انگار در تمام مدت زمان فیلم دو چسب زخم به صورت ضربدری روی صفحه‌نمایش چسبانده‌اند، در این حد آزار دهنده‌است. هر وقت هم دیالوگی می‌گفت می‌خواستم سرم را به دیوار بکوبم.

از بازیها بگذریم و کمی به شخصیت‌پردازی بپردازیم. شخصیت سلنا گومز در فیلم یک دختر جوان و هکر است که وقتی آی‌پدش را بر می‌دارد با اجرای یک اپ که عس جمجمه دارد می‌تواند همه چیز را هک کند(به همین مسخره‌گی)  از اواسط فیلم به بعد هم دچار سندرم استکهلم می‌شود و به مگنا که او را گروگان گرفته کمک می‌کند. از آنطرف مگنا هم یک شخصیت کلیشه‌ایست که از ده‌ها فیلم مشابه قبلی وام گرفته شده و هیچ چیز خاصی ندارد.

Getaway کارناوالی از سوتی‌ها و مشکلات ریز و درشت است. ماشین مگنا و سلنا گومز(که در فیلم اسم ندارد) یک شلبی سوپر اسنیک است که تبهکار مرموز در تماسش با مگنا به او می‌گوید که زره‌پوش شده‌است. این زره‌پوش شدن را هرچقد با دقت نگاه کنید در ماشین ذکرشده نشانه‌ی بصری از آن نمی‌یابید اما تا لحظات آخر فیلم شلبی نه خش بر می‌دارد و نه حتی شیشه‌هایش ترک می‌خورد، حتی محض خنده یک لامپ آن هم خرد نمی‌شود، در حالی که در طول فیلم کلی تصادف کرده و مگنا طبق خواسته تبهکار آن را به کلی چیز کوبانده‌است.

در سکانسی تبهکار از مگنا می‌خواهد که با ماشین از وسط یک پارک که جشن کریسمس در آن در حال برگذاریست ویراژ دهد و به هر چیزی که می‌تواند بکوبد، به طور معجزه‌واری این سکانس تلفات جانی ندارد. Getaway تا آخر فیلم پر از این سکانسهای مسخره است. Getaway از آن فیلمهاییست که آنقدر بد ساخته شده تا تماشای آن تا حدی لذتبخش باشد و بتواند لبخندی بر لب بیاورد، البته به شرطی که بتوانید جایگذاری بد دوربین در صحنه@های اکشن، بازی‌های بد، داستان بی‌منطق و روی هوا و کلی مشکلات دیگر آن را تا آخر فیلم تحمل کنید.



Getaway (2013) on IMDb