****

در یک تابلو نقاشی نیمه تمام، سه گروه شخصیت زندگی می کنند، Alldunnها که کاملا نقاشی شده اند، halfyها که نصفه و نیمه کشیده شده‌اند و اسکچها که فقط خطوطی مشکی‌اند و هیچ رنگی ندارند. Alldunnها به خاطر کامل بودن خود احساس برتری می‌کنند و قصری را که نقاش در تابلو کشیده اشغال کرده و کس دیگری را در آن راه نمی‌دهند و با بقیه شخصیتهای تابلو ظالمانه برخورد می‌کنند، یکی از الدانها که عاشق یکی از نیمه‌تمام‌های تابلوست به همراه یک نیمه‌تمام و یک اسکچ تابلو را ترک می‌کند و به دنبال نقاش می‌رود، به امید اینکه او را وادار به اتمام اثرش کند.

The Painting انیمیشن زیبا و متفاوتیست، واقعا زیبا و رنگارنگ ساخته شده و تماشایش حس خوبی به آدم می‌دهد، درونمایه‌های داستان هم با وجود اینکه بعضا کلیشه‌ای‌اند فوق‌العاده‌اند. تابلو یک انیمیشن به سبک اروپاییست و کمی هم وارد بحثهای فلسفی می‌شود که خودتان باید ببینید. موسیقی فیلم هم بخصوص در بخشهایی که وارد تابلو ونیز می‌شود واقعا عالیست. ریتم این انیمیشن مقداری سریع است و این احساس را به آدم می‌دهد که کمی زود تمام می‌شود اما به نظر من مشکل خاصی نیست.

من به شخصه تابلو را یکی از بهترین انیمیشنهایی می‌دانم که در عمرم دیده‌ام، واقعا عالی ساخته شده و داستان و سبکی دارد که در انیمیشنهای آمریکایی نخواهید یافت. این انیمیشن زیبا را به هیچوجه از دست ندهید.

imdb