****

یک گروه آشوبگر طرفدار محیط‌زیست به نام East به شرکتهایی که به محیط‌زیست آسیب می‌زنند ضربه می‌زند، سارا (با بازی بریت مارلینگ) که مامور یک شرکت جاسوسی امنیتی خصوصی‌ست مامور می شود تا به این گروه نفوذ کند تا از مشتریان شرکتش دفاع کند اما هرچه پیش می رود با آشنایی بیشتر با گروه East سارا دچار تردید می شود و ...

The eastیک تریلر با ریتمی آرام است و همین موضوع (که کمی تا قسمتی متناقض است) آن را به فیلمی خاص تبدیل کرده. فیلمنامه را بریت مارلینگ و Zal Batmanglij (کارگردان این فیلم و فیلم sound of my voice) با هم نوشته‌اند و همان مشکلاتی را دارد که در پست قبلی گفتم، بعضی شخصیت‌های فیلم فاقد عمق کافی‌اند و داستان درست در جایی که به اوج خود می‌رسد تمام می‌شود. بعضی جاهای فیلم هم کمی تا قسمتی شعار زده است و می‌خواهد یک چیزی در مایه‌های یک عرفان من‌درآوردی به خورد مخاطب بدهد (این یک جمله نظر شخصی من است). غیر از اینها مشکلی ندارد و به نظر من فیلم خوبیست و بازی بریت مارلینگ در آن محشر است، یک شخصیت جالب به نام داک(کوتاه شده دکتر) در فیلم وجود دارد که موقعیتی که در آن گیر افتاده حسابی به نظر من همذات‌پنداری مخاطب را بر می‌انگیزد.

بار اول که The east را می‌دیدم وقتی به یک سوم فیلم رسیدم حوصله‌م سررفته بود و قصد داشتم بیخیال ادامه شوم ولی با یک اتفاق بجا تعیلقی در فیلم به وجود آمد که تا آخر فیلم مرا نگه داشت. به هر حال در هنگام تماشا به یاد داشته باشید که این فیلم تقریبا مستقل است و نباید انتظار یک فیلم تجاری و یا یک فیلم مستقل از یک کارگردان بزرگ را از آن داشته باشید. تماشای این فیلم را به طرفداران محیط زیست توصیه می‌کنم به هر حال.

imdb