اصولا چرا باید فیلم‌هایمان را مرتب کنیم؟ خیلی از ماها هاردی داریم که هزارتویی از پوشه‌هاست، مرتب کردن آن مدتها طول می‌کشد و غول سرسختی به نام گشادی بر سر راه آن قرار دارد، هرقدر هم آن هزارتو پیچیده‌تر شود باز هم فیلم مورد نظر را از بین آن پیدا خواهیم کرد، به هر حال هارد خودمان است، اینها دلایل من برای داشتن یک هزارتوی همراه به مدت سه سال داخل لپتاپم بود، اما از وقتی هارد اکسترنال خریدم تصمیم گرفتم یک هزارتوی همراه دیگر درست نکنم، اول به همان سیستم فایل  ویندوز اکتفا کردم و فقط به صورت دستی آیکن پوشه هر فیلم را به پوستر آن تغییر دادم، که این طرح شکست خورد، برای همین به سراغ نرم‌افزارهای این کار رفتم.

بعد از امتحان کردن چندین نرم‌افزار اپن سورس و پریمیوم، گزینه آخرم نرم‌افزار movie collector بود، که به نظرم از بقیه کم اشکالتر آمد اما برای اینکار نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که با جست و جوی عبارت movie manager software در گوگل می‌توانید یکی برای خودتان پیدا کنید. نرم‌افزاری که من استفاده کردم قابلیت کاور فلو دارد، می‌تواند فیلمها را بر اساس ژانر، سال و تماشا شده یا نشده و ... دسته‌بندی کند و  کلی امکانات دیگر، فقط در تشخیص فیلمهایی که چندین نسخه دارد مانند بینوایان به مشکل بر می‌خورد، بعد از اضافه کردن فیلمها هم با زدن دکمه پلی فیلم با نرم‌افزار پیشفرض ویندوز پخش خواهد شد. نتیجه کار من این شد: