***

یک اپیدمی درصد بالایی از مردم دنیا را به زامبی تبدیل کرده است، جری لین (با بازی برد پیت) که مامور بازنشسته سازمان ملل بوده و با خانواده‌اش از نزدیک در خیابان با اپیدمی برخورد داشته و به سختی رهایی یافته‌ خانواده‌اش را بر روی یک کشتی می‌گذارد و از طرف سازمان ملل و دولت آمریکا عازم ماموریتی در کره جنوبی  و به دنبال آن مناطق دیگر دنیا می‌شود تا منشا اپیدمی و راه مبارزه با آن را بیابد.

جنگ جهانی ز من را موقع تماشا و تا ده دقیقه بعد از آن حسابی تحت‌تاثیر قرار داد، مارک فورستر کارگردان فیلم ضیافتی از سکانس‌های مهیج و بعضا ترسناک با میلیون‌ها زامبی برپا کرده و بعد از شروع وقایع اصلی فیلم تقریبا تا انتها و سکانس پر از تعلیق مرکز تحقیقاتی W.H.O به شما اجازه استراحت نمی‌دهد، در واقع بخش مهیج آنقدر خوب است و بعضی سکانسها مثل بالا رفتن زامبی‌ها از دیوار آنقدر باشکوه شده که اجازه فکر کردن به داستان را نمی‌دهد، مشکل از جایی آغاز می‌شود که شما بعد از تماشای فیلم به سیر وقایع آن فکر می‌کنید و سعی می‌‌کنید ارتباطی منطقی بین مقصدهایی که جری به آنها سفر می‌کند بیابید، که کمی سخت است. در واقع ضعف داستان جنگ جهانی ز باعث می‌شود که نهایتا یک بلاک‌باستر خوب باشد، اما به هر حال در ژانر زامبی یک سر و گردن از سری رزیدنت اویل بالاتر می‌ایستد. یکی از نکات قابل توجه فیلم این است که چرا روی خانواده جری بیشتر مانور داده نشده، تقریبا از یک سوم فیلم به بعد هیچ نقشی در داستان ندارند. در خلاصه داستانی که در سایتهای دانلود ایرانی به کار برده شده اشاره‌ای به سفر جری در زمان شده که یک اشتباه ترجمه است، در فیلم خبری از سفر در زمان نیست.

مشکل بزرگ دیگری که جنگ جهانی ز از آن رنج می‌برد رده‌بندی PG-13 است، که برای یک فیلم در ژانر زامبی به هیچ‌وجه خوب نیست، فیلم در ژانر زامبی یا باید Unrated باشد یا R، رده‌بندی فیلم این نکته را روشن می‌کند که مقدار زیادی از خشونت فیلم زده شده تا جامعه هدف آن علاوه بر بزرگسالان نوجوانان را هم پوشش دهد، و خوب نتیجه را در فیلم می‌توانید ببینید. اگر به قصد سرگرم شدن جنگ جهانی ز را ببینید به هیچ وجه پشیمان نمی‌شوید، در مقایسه با بسیاری از فیلمهای این ژانر زامبی‌های باحالتری دارد و همین که داستان آن نقطه‌ضعف دارد مثل واکینگ دد شما را درگیر کشف روابط و ریزه‌کاریهای اضافی نمی‌کند، نقطه قوتی‌ست برای آن. جنگ جهانی ز در کل دو ساعت هیجان‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد.

فیلم در imdb