***

یک مارشال هوایی( پلیس مخفی هواپیما به عبارتی) در حین پرواز پیامکی دریافت می‌کند که اگر ۱۵۰ میلیون دلار به حسابی واریز نشود هر بیست دقیقه یک مسافر خواهد مرد...

دوران بازی لیام نیسون به دو دوره قبل از فیلم Taken ( ربوده شده، محصول ۲۰۰۸) و بعد از آن تقسیم می‌شود. تا قبل از Taken لیام نیسون بازیگری محترم در سینما بود که خیلی به چشم نمی‌آمد اما در نقش‌هایش کمابیش می‌درخشید، او در این دوره چندین نقش اصلی یا کوتاه در فیلمهایی چون جنگ ستارگان، فهرست شیندلر و دار و دسته‌های نیویورکی داشت و تماشای بازی‌اش در آنها واقعا لذتبخش بود. اما Taken حرفه لیام نیسون را به شدت تغییر داد و از او شمایل یک میانسال خسته و تنها که برای رسیدن به هدفش حاضر است هرگونه سختی را به جان بخرد ساخت، یک جورهایی ورژن پیرتری از جان‌ مککلین جان‌سخت. قهرمانی که حالا دیگر کلیشه لیام نیسون شده قلوب اکشن دوستان و تماشاچیان عام سینما را تسخیر کرد و به عقیده من او هم‌اکنون در بین جمعهای خانوادگی تماشاچی فیلم به خاطر فیلمهای اکشن این سالهایش محبوبیتی هم‌رده با جیسون استاتهام به دست آورده است. فیلمهایی که نیسون این سالها بازی می‌کنند نهایتا ورژنهایی بهتر از B-movie های اکشن سالهای پیش‌اند، هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده اما فراموش شدنی. 

Non stop هم از همان دست فیلمهای تیکنی لیامم نیسون است، یک قهرمان خسته که در موقعیتی بغرنج جان ده‌ها مسافر روی دوشش است و طبق معمول این فیلمها شاید لازم به گفتن نباشد که آخر هم بعد از کلی کتک خوردن سربلند از مخمصه بیرون می‌آید. به هر حال Non stop فیلم بدی نیست، می‌توان آن را در جمع دوستان و خانواده دید و باور کنید همه از آن لذت خواهند برد، به خصوص که عناصر غافلگیرکننده‌ی خوبی هم دارد و تا پایان ضرباهنگ و هیجانش را از دست نمی‌دهد. این فیلم را اگر اکشن دوست دارید و طرفدار لیام نیسونید حتما از دست ندهید چون جزء لیام نیسونی ترین فیلمهای این چند وقت اخیر اوست. 

اگر از دیدن فیلم لذت برید نظر شما من را خوشحال می‌کند و اگر این نوشته را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌ بگذارید مرا از آن هم خوشحالتر کرده‌اید.

 

Non-Stop (2014) on IMDb