***
حالا منو می‌بینی (now you see me) فیلمی‌ست با محوریت شعبده‌بازی، یک فرد اسرارآمیز چهار شعبده‌باز را به یک آپارتمان دعوت می‌کند و طرحی پیش پایشان می‌گذارد، بعد از آن ما چهار شعبده‌باز را می‌بینیم که در نمایشی شگفت‌انگیز بر روی صحنه‌ای در لاس‌وگاس، بانکی در پاریس را مورد دستبرد قرار می‌دهند و پولها را بین حضار پخش می‌کنند، یک مامور پلیس فدرال و یک مامور اینترپل و یک برملاکننده رازهای شعبده‌بازی هم به عنوان سمت دیگر ماجرا شروع می‌کنند به تعقیب چهار شعبده‌باز داستان.
now you see me
لوییس لتریر کارگردان فیلم clash of titans،transporter 2،unleashed و Incredible hulk (همان هالکی که ادوارد نورتون بازی می‌کند، یا به عبارتی بهترین هالک تاریخ) را در کارنامه دارد، حالا منو می‌بینی هم از لحاظ ضرب‌اهنگ و حال هوای فانتزی‌گونه‌اش به چهار فیلم ذکر شده بی شباهت نیست. در اینجا ما جسی آیزنبرگ را به عنوان یکی از چهار شعبده‌باز داریم که بازی خوبش در شبکه اجتماعی دیوید فینچر را (مانند اکثر کارهایش) در اینجا هم کپی کرده، شعبده‌باز مهم بعدی از نظر من وودی هارلسون است که شاید با زامبی‌لند و سون سایکوپث بیاد بیاوریدش. دو شعبده‌باز بعدی زیاد مهم نیستند، این فیلم فکر می‌کنم مهمترین فیلمشان باشد. در آنطرف مارک رافلو (هالک بدرد‌نخور اونجرز) را داریم به عنوان مامور فدرال و ملانی لارن که دوستان تارنتینو۱باز مطمئنا او را در قامت شوشانا بیاد دارند. مورگان فریمن هم نقش یک شعبده‌باز برملاکننده رازهای شعبده‌بازان را دارد و مثل خیلی از فیلمهای اخیرش این سوال را مطرح می‌کند که چرا بر خلاف سالهای قبل این همه نقشهای درپیت و غیر شاخص بازی می‌کند.
حالا منو می‌بینی برای یکبار تماشا کردن ساخته شده، شما یکبار این فیلم را می‌بینید، در پایان  wow می‌گویید و تمام، wow factor فیلم دیگر برای نوبتهای بعدی تماشا شمار را ترغیب نمی‌کند، دقیقا مثل پرستیژ کریستوفر نولان، این فیلمها مانند یک شعبده‌یازی می‌مانند که رازشان برایتان برملا شده. داستان فیلم هم به نظر من مشکل دارد، از یک سوم فیلم به بعد تقریبا معلوم است که نمام ماجرا زیر سر یک شخص خاص یا شخصی وابسته به اوست و یک غافلگیری نصفه و نیمه هم در پایان فیلم خواهید داشت. همانطور که گفتم این فیلم برای یکبار دیده شدن ساخته شده و در همان یکبار هم با اطمینان می‌توانم بگویک از پس سرگرم کردن شما برخواهد آمد.
۱:شایسته است با آمدن نام تارنتینو احترام بگذارید.
پی‌نوشت: به دلیل بعضی از اشکالات در نسخه‌های اچ دی اولیه منتشر شده از فیلم دقت کنید که نسخه rerip را دانلود کنید.