****

کارن رایت ( آئودری هپبورن) و مارتا دوبی (شرلی مک‌لین) یک مدرسه دخترانه خصوصی و شبانه‌روزی را با کمک همدیگر می‌گردانند، کارن در آستانه ازدواج با دکتر شهر است و مارتا نمی‌تواند این موضوع را به راحتی قبول کند، از طرف دیگر ماری بچه‌ی مشکلساز مدرسه آن دو را به داشتن روابط غیرطبیعی متهم می‌کند، اتهامی که در جامعه آن زمان به شدت سنگین است و ...

آئودری هپبورن و شرلی مک‌لین دو تا از بهترین بازیگران زن سالهای دورند و جمعشان در یک فیلم رویایی‌ست، آن قدر مسلط و باورپذیر نقشهایشان را بازی کرده‌اند که هنوز بعد از ۵ دهه تماشای Children's Hour تجربه‌ای واقعا فوق‌العاده است. بازیگری گمنام به نام کارن بالکین نقش ماری بچه تخس فیلم را بازی کرده و اگر بخواهیم لیستی از نفرت‌انگیزترین و تخس‌ترین بچه‌های تاریخ سینما را درست کنیم شخصیت ماری با بازی او قطعا جایی در بالای لیست خواهد داشت، جای تاسف است که او نهایتا دو فیلم در همان سالها بازی کرد، احتمالا می‌توانست بازیگر خوبی بشود. Children's Hour پر است از بازی‌های فوقالعاده، بازیگران نقش اصلی و مکمل و حتی بازیگران خردسال این فیلم واقعا عالی‌اند.

ویلیام وایلر به همراه کارن بالکین و شرلی‌ مک‌لین

ویلیام وایلر کارگردان فیلم از بزگترین کارگردانان تاریخ سینماست، در لیست کسانی که بیشترین جایزه اسکار کارگردانی را گرفته‌اند او با سه اسکار بعد به همراه فرانک کاپرا دوم است و فقط جان فورد بزرگ بالاتر از آنها قرار دارد، کافیست فیلم بن هور او را دیده باشید تا بدانید وایلر چه کارگردان بزرگیست. وایلر Children's Hour را فوق‌العاده کارگردانی کرده، نماها عالی‌اند، فیلم خیلی خوب شروع می‌‌شود، خیلی خوب به نقطه اوج داستان می‌رسد و از آنجا به بعد خیلی عالی در مخاطب تنش به وجود می‌اورد اما پایان آن واقعا بد است، زیرا جامعه آمریکای آن زمان نمی‌توانسته از لحاظ عرفی و اخلاقی پایانی غیر از این بپذیرد. اما این چیزی از خوب بودن فیلم کم نمی‌کند، Children's Hour به مسئله‌ای می‌پردازد که سالها از زمان خودش جلوتر است و فارق از پایم و مضمون آن، همین مساله آن را به فیلمی ارزشمند در سینمای کلاسیک تبدیل می‌کند. 

اگر فیلم را دیده‌اید مایلم نظرتان را درباره‌ی آن بدانم و به اشتراک‌گذاری این نوشته در شبکه‌های اجتماعی مرا خوشحال می‌کند.

 

The Children's Hour (1961) on IMDb