یادداشتهای یک خورنده فیلم

یادداشتهای یک خورنده فیلم در باب فیلمهایی که می‌خورد

۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

Children of men

***

در سال ۲۰۲۷ بارداری با دلایلی ناممکن شده‌است و حدود ۱۸ سال است که هیچ کودکی به دنیا نیامده است، همین موضوع جهان را به آشوب کشانده. مردی که سالها قبل یک فعال مخالف دولت بوده با دیدن یک زن باردار تصمیم می‌گیرد به او کمک کند و ....

Children of men مربوط به یک دوره چند ساله بیسن سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ است که فیلمهایی با درونمایه‌ی آپوکالیپس و آخر‌الزمان روی بورس بودند، این فیلمها معمولا تا حد زیادی شبیه هم‌اند، ته‌رنگی خاکستری و قهوه‌ای دارند، همه‌جا ویرانه است و چند قهرمان به دنبال بقای خود سفر می‌کنند، گاها یک روزنه امید هم برای بشریت در آخر فیلم رو می‌کنند، Children of men اما از طرف دیگر از فیلمهای شاخص و متفاوت این ژانر است اما نباید از آن انتظار خیلی زیادی داشته باشید، با وجود خلاقانه بودن داستانش باز هم یک فیلم کلیشه‌ای آخرالزمانی محسوب می‌شود. بازی کلیو اون در نقش تئو به نظر من از نکات مثبت فیلم است و غیر از آن خیلی نکته دیگری در فیلم پیدا نمی‌شود.

اگر از فیلمهایی مثل Road ، کتاب ایلای و ترمیناتور : رستگاری خوشتان آمده احتمالا این فیلم را هم دوست خواهید داشت.

IMDB

۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

After Earth

  *

هزار سال بعد از اینکه انسانها به دلایلی زمین را ترک کرده‌اند سفینه کیتای ریج و پدرش ژنرال سایفر بر روی زمین سقوط می‌کند، پای پدر می‌شکند و کیتای جوان سفری ۱۰۰ کیلومتری را آغاز می‌کند تا به قسمت دم سفینه که جدا شده برسد و دستگاه پیام اضطراری را فعال کند. کیتای قرار بوده رنجر شود، یعنی کسی که هیچ ترسی ندارد و با هیولاهایی که بطور ژنتیکی دستکاری شده‌اند تا ترس را در انسانها احساس کنند و آنها را از بین ببرند مبارزه کند، اما کیتای در امتحان پایانی رد شده است و هنوز نمی‌تواند به قابلیت بدون ترس بودن یا اصطلاحا گوست در فیلم برسد، از آن سو یکی از همان هیولاها در قفسی در انتهای سفینه بوده و در زمین رها شده است و جان کیتای را تهدید می‌کند.

ادامه مطلب...
۳۰ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

The Painting

****

در یک تابلو نقاشی نیمه تمام، سه گروه شخصیت زندگی می کنند، Alldunnها که کاملا نقاشی شده اند، halfyها که نصفه و نیمه کشیده شده‌اند و اسکچها که فقط خطوطی مشکی‌اند و هیچ رنگی ندارند. Alldunnها به خاطر کامل بودن خود احساس برتری می‌کنند و قصری را که نقاش در تابلو کشیده اشغال کرده و کس دیگری را در آن راه نمی‌دهند و با بقیه شخصیتهای تابلو ظالمانه برخورد می‌کنند، یکی از الدانها که عاشق یکی از نیمه‌تمام‌های تابلوست به همراه یک نیمه‌تمام و یک اسکچ تابلو را ترک می‌کند و به دنبال نقاش می‌رود، به امید اینکه او را وادار به اتمام اثرش کند.

ادامه مطلب...
۲۸ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Jobs

**

این فیلم داستان زندگی استیو جابز را بیان می‌کند، از جایی که در جوانی کالج را رها می‌کند تا جایی که در میانسالی بعد از چند سال غیبت دوباره به اپل باز می‌گردد.

ادامه مطلب...
۲۷ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

This is the end

***

یک دو جین بازیگر و آدم معروف در خانه‌ی جیمز فرانکو (بازیگر ۱۲۷ ساعت) جمع شده‌اند تا پایان ساخت خانه‌اش را جشن بگیرند، ناگهان آخرالزمان اتفاق می‌افتد، بسیاری از بازیگران می‌میرند و فرانکو، سث روگن، جونا هیل، جی بروشل، کرگ رابینسون و دنی مک‌براید در خانه فرانکو پناه می‌گیرند.

ادامه مطلب...
۲۶ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

The east

****

یک گروه آشوبگر طرفدار محیط‌زیست به نام East به شرکتهایی که به محیط‌زیست آسیب می‌زنند ضربه می‌زند، سارا (با بازی بریت مارلینگ) که مامور یک شرکت جاسوسی امنیتی خصوصی‌ست مامور می شود تا به این گروه نفوذ کند تا از مشتریان شرکتش دفاع کند اما هرچه پیش می رود با آشنایی بیشتر با گروه East سارا دچار تردید می شود و ...

ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Sound of my voice


****
یک زن و شوهر به نامهای پیتر و لورنا وارد یک گروه (خرده‌فرهنگ بطور دقیقتر) که حول یک زن مرموز به نام مگی که ادعا می‌کند از آینده آمده می‌شوند به امید اینکه با ساخت یک مستند و برملا کردن راز زن مرموز آینده‌شان را به عنوان فیلمساز و ژورنالیست تضمین کنند.مگی ادعا می‌کند که از سال ۲۰۵۴ و از آینده‌ای آمده که یک جنگ بزرگ همه چیز را نابود کرده و قصدش از سفر به گذشته این است که کسانی را که دوست دارد آماده کند تا در آینده خود را نجات دهند، سوالی که پیش می‌آید این است که آیا مگی حقیقت را می‌گوید و یا فقط یک شیاد است؟
ادامه مطلب...
۲۵ شهریور ۹۲ ، ۱۸:۱۷ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

فیلم هایمان را به آرشیوی زیبا تبدیل کنیم.

اصولا چرا باید فیلم‌هایمان را مرتب کنیم؟ خیلی از ماها هاردی داریم که هزارتویی از پوشه‌هاست، مرتب کردن آن مدتها طول می‌کشد و غول سرسختی به نام گشادی بر سر راه آن قرار دارد، هرقدر هم آن هزارتو پیچیده‌تر شود باز هم فیلم مورد نظر را از بین آن پیدا خواهیم کرد، به هر حال هارد خودمان است، اینها دلایل من برای داشتن یک هزارتوی همراه به مدت سه سال داخل لپتاپم بود، اما از وقتی هارد اکسترنال خریدم تصمیم گرفتم یک هزارتوی همراه دیگر درست نکنم، اول به همان سیستم فایل  ویندوز اکتفا کردم و فقط به صورت دستی آیکن پوشه هر فیلم را به پوستر آن تغییر دادم، که این طرح شکست خورد، برای همین به سراغ نرم‌افزارهای این کار رفتم.

ادامه مطلب...
۲۳ شهریور ۹۲ ، ۱۰:۰۳ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

۳۰۹۶ روز


***

فیلم ۳۰۹۶ روز (با نام اصلی 3096 tage) داستان واقعی ناتاشا کمپوش دختری اتریشی‌ست که در سن ده سالگی دزدیده شد و گروگانگیرش به مدت بیش از ۸ سال او را در یک سلول مخفی در زیرزمین خانه‌اش زندانی کرد.+

ادامه مطلب...
۲۰ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور

Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles


Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles

****

مصاحبه با خون‌آشام داستان لوییس (برد پیت) خون‌آشام ۲۰۰ ساله است که داستان تراژیکش را برای یک نویسنده در زمان حال در سانفرانسیسکو روایت می‌کند. در سال ۱۷۹۱ در نیو ارلیانز لوییس افسرده بخاطر از دست دادن زن و فرزندش از زندگی بریده و آماده‌ی مرگ است، ندای او را خون‌آشامی به نام لستت (تام کروز) پاسخ می‌دهد و او را با خود به دنیای سایه‌ها می‌برد.

ادامه مطلب...
۱۹ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۲۸ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
فیلم‌خور