**

یک مامور فدرال به نام اشبورن (با باری ساندرا بولاک) برای اثبات شاایسته بودنش برای ترفیع شغلی به بوستون فرستاده می‌شود تا پرونده‌ای مشکل را حل کند. اشبورن در آنجا با مولینز (با بازی ملیسا مک‌کارتی) روبرو می‌شود که پلیسی چاق و بداخلاق است، سلسله اتفاقاتی باعث می‌شوند که این دو با هم همکاری کنند تا یک باند مواد را از بین ببرند.

The Heat را پل فیگ ساخته که در سال ۲۰۱۱ فیلم موفق Brides maids را ساخته بود، که اصلی‌ترین دلیل موفقیت آن متفاوت بودن شخصیتهای اصلی زن آن بود، زنها در آن فیلم درست مانند مردها بددهان و بدجنس بودند و اگر نظر من را بخواهید این مسخره‌ترین دلیل موفقیت برای یک فیلم در تاریخ سینماست، ساقدوشها واقعا فیلم بی‌خودی بود (با تاکید بر اینکه این نظر شخصی من است) و ارزش آن همه سر و صدا را نداشت، The Heatهم تقریبا همان آش و همان کاسه است، 

The Heat یک کمدی بادی مووی پلیسی‌ست (بادی مووی یعنی فیلمی که دو یا چند قهرمان اصلی و همراه با هم دارد+)  و وجه تمایز آن با بادی‌ مووی‌های پلیسی دیگر مونث بودن زوج اصلی آن است. بولاک و مک‌کارتی زوج نامتجانسی می‌سازند و عدم سازگاری آنها با هم قرار است بار اصلی طنز فیلم را به دوش بکشد، ملیسا مک‌کارتی عالیست و به خوبی از پس نقشش برآمده اما نظر من درباره بولاک این نیست، به شخصه ساندرا بولاک را خیلی دوست ندرام و طبیعتا به همین دلیل با ۵۰ درصد فیلم به هیچ وجه ارتباط برقرار نکردم ولی شما اگر دوستش داشته باشد قضیه حل است. این که اعتقاد دارم بولاک در این فیلم خوب بازی نکرده هم شاید از همین عقیده شخصی‌ام درباره‌اش نشات می‌گیرد.

فیلم موقعیتهای خنده‌داری دارد اما جوری ساخته شده که بعضا و بطور خفیف در بعضی سکانسها به مانیفیستی فمنیستی می‌ماند(این را هم به شدت تاکید می‌کنم نظر شخصی من است). اینکه مثلا دو پلیس زن باشند و همین دست‌مایه یک فیلم کمدی باشد به نظر من اصلا موضوع جالبی نیست و جذابیت خاصی ندارد اما به هر حال The Heat موقعیتهای خنده‌دار خودش را دارد و چند تعقیب و گریز خوب هم در فیلم گنجانده شده است، اما در کل کمدی خیلی خوبی نیست و سکانسهای حوصله سربر و کلیشه‌ای زیاد دارد. در صحنه‌های اکشن  فیلم به‌ شدت ضعیف استف مثلا انفجار کوله پشتی پر از نارنجک و مهمات در آخر فیلم آنقدر ضعیف است که چند نفر که نزدیک آن ایستاده‌اند را فقط به عقب پرت می‌کند.

اگر مثل من ساندرا بولاک را دوست ندارید ابدا به سراغ این فیلم نروید، اگر عاشق فیلمهای کمدی هستید و حتما لازم نیست فیلم در سطح کارهای وودی آلن باشد تا از طنز آن لذت ببرید این فیلم برای شما ساخته شده  و مطمئنا به خنده وا می‌داردتان.

IMDB