***

تونتو( جانی دپ) یکی از آخرین سرخپوستهای باقی‌مانده از قبیله کومانچی داستان تبدیل شدن جان رید (آرنی هامر) از وکیلی تحصیل کرده به یک رنجر تنها و عدالتجو را برای کودکی روایت می‌کند.

گور وربینسکی، جانی دپ و هانس زیمر، ترکیب این سه سه‌گانه دزدان دریایی کاراییب و رنگو را برایمان به ارمغان آوردند، پس طبیعتا ترکیب اینها این دفعه هم نباید چیز بدی باشد، و باور کنید که نیست. رنجر تنها یک وسترن با رگه‌هایی از کمدی‌ست و طوری ساخته شده که من و شما را به عنوان تماشاگر سرگرم می‌کند و در معدود لحظاتی باعث می‌شود از ته دل بخندید، اما منتقدان را خیلی راضی نمی‌کند، خیلی از آنها می‌گویند که این فیلم کلیشه‌ایست و زیادی پول خرجش شده اما از من می‌شنوید حرفشان را باور نکنید.

جانی دپ در این فیلم مثل همیشه عالی‌ست، و دیدن گریم او در پوستر و تریلر‌های فیلم برام من دلیل لازم و کافی برای تماشای این فیلم بود، سرخپوستی که او خلق کرده شخصیتی کمیک و بامزه‌ است که خیلی عالی به پیشبرد داستان کمک می‌کند و بار طنز فیلم را تقریبا یک تنه به دوش می‌کشد، شخصیت تونتو به نظر من تقریبا به اندازه جک اسپارو و رنگو خوب است و دارای عمق و پرداخت کافی‌ست، در داستان هم گذشته تلخ او به خوبی همذات‌پنداری مخاطب را برمی‌انگیزد، بقیه شخصیتهای فیلم اما از عمق شخصیت تونتو برخوردار نیستند اما به هر حال قابل تحمل‌اند و در کل خیلی بد نیستند.

داسنان فیلم تا حدی کلیشه‌ایست و در بعضی جاها فیلم از ریتم می‌افتد، از یک جایی به بعد هم تا آخر داستان معلوم است اما اینها دلیل نمی‌شود که فیلم را نبینید، بودجه بالای آن هم باعث شده از لحاظ جلوه‌های ویژه و سکانس‌های اکشن کم نیاورد، گرچه در این زمینه به پای سه‌گانه دزدان دریایی کاراییب نمی‌رسد. رنجر تنها به هر حال برای ساعتی شما را سرگرم کرده و به هیجان می‌آورد.

IMDB 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی پیشینه‌ی فیلم و شخصیتها اینجا را بخوانید.