****

اریک استونر معروف به سینسیناتی کید(با بازی استیو مک‌کویین) پوکرباز قهار و جویای نامیست که رویای درافتادن با بزرگان و اولین شدن را در سر می‌پروراند. با آمدن لنسی هاوارد(ادوارد جی رابینسون) معروف به The Man که معروفترین پوکرباز آمریکاست به شهر، تمام شهر خواهان مسابقه‌ای بین کید و لنسی هاوارد می‌شود. لنسی هاوارد شکست ناپذیر است و خیلی‌ها زهر او را در بازی چشیده‌اند، به همین دلیل با تمام احترامی که همگان برای او قایل‌اند شخصیت منفوریست، از آنطرف شهرت روزافزون سینسیناتی کید بازی بین این دو را اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بالاخره مسابقه شروع می‌شود، اما حساسیت آن بیشتر از آن است که به سادگی به پایان برسد ...

استیو مک‌کویین ۳۳ سال بعد از مرگش باز هم می‌درخشد، چشمهای گیرای آبی رنگ او و خونسردی‌ و آرامشی که از او ساطح می‌شود، در کنار استعدادی که در کمتر بازیگری در تاریخ می‌یابید هنوز هم ترکیبی فوق‌العاده است. The Cincinnati Kid شاید نهایتا درامی بالاتر از متوسط است و فیلمی خیلی خوب محسوب شود تا شاهکار، اما باز هم به نظر من بازی مک‌کویین به تنهایی برای تماشای آن کافیست، البته ادوارد جی رابینسون هم از بزرگان سینمای کلاسیک است و شخصیت روی اعصاب لنسی هاوارد را فوق‌العاده بازی کرده. در کل همه بازیهای این فیلم فوق‌العاده‌اند.

می‌گویند که The Cincinnati Kid درواقع نتیجه حسادت و رقابت استیو مک‌کویین به پل نیومن است و ورژن استیو مک‌کویین فیلم The Hustler پل نیومن به حساب می‌آید، هر چه باشد فیلم بسیار خوبی‌ست و واقعا ارزش دیدن دارد، اگر با پوکر آشنا باشید واقعا از دیدن آن لذت خواهید برد، در صورت اشنا نبودن البته باید این را در نظر داشته باشید که فیلم بعد از کمی زمینه‌چینی و پرداختن به شخصیتها وارد سکانسهای مسابقه می‌شود که بسیار طولانی‌اند و ممکن است برایتان حوصله‌سربر باشد. خودم به شخصه سکانس نهایی مسابقه را از پرهیجانترین سکانسهایی می‌دانم که در تازیخ سینما دیده‌ام. این فیلم فوق‌العاده را از دست ندهید، کلاسیک بسیار زیباییست، خصوصا نتیجه‌گیری آخر آن.

 

The Cincinnati Kid (1965) on IMDb