****

چارلی که یک مدرس بیکار و تحصیل‌کرده است برای این که زندگی همسر پلیس و فرزندش را تامین کند شغلی در یک مرکز تماس تلفنی پیدا می‌کند اما در همان روز اول اخراج می‌شود، گاس که در همان مرکز کار می‌کند بعد از تماس با چارلی او را متقاعد می‌کند تا با هم به سراغ کشیش ثروتمندی که به سایتهای غیراخلاقی ممنوع سر می‌زند بروند و از او اخاذی کنند، دوست ‌دختر سابق گاس نقشه را می‌شوند و خود را به زور وارد ماجرا می‌کند اما همه چیز آنطور که باید پیش نمی‌رود و...

Big Nothing یکی از بهترین انتخابهای اسم برای یک فیلم در تاریخ سینماست، به طرز عجیبی این اسم با فیلم هماهنگ است. فیلم در ژانر کمدی سیاه و جنایی ساخته شده و به نظر من با وجود اینکه بسیاری از منتقدان از آن خوششان نیامده واقعا فیلم خوبیست، دیوید شویمر (راس سریال فرندز) نقش چارلی را بازی می‌کند و سایمن پگ انگلیسی نقش گاس. گاس یک شخصیت آمریکاییست و سایمن پگ به خوبی از ایفای نقش آن برآمده و اصلا لهجه‌اش توی ذوق نمی‌زند. در کل به بازی‌های فیلم ایراد خاصی نمی‌توان گرفت.

Big Nothing را می‌توان با فارگو برادران کوئن مقایسه کرد و به نظر من از لحاظ کیفی با آن برابر است، داستان آن پر از پیچشهای ناگهانیست و در لحظاتی آنقدر سورپرایزتان می‌کند که نمی‌توانید باور کنید که چه دیدید، طنز نهفته در آن هم با وجود تلخ بودنش برای کاشتن لبخندی بر لب کافیست. اگر به فیلمهای جنایی با رگه‌ای از طنز علاقه دارید و از فارگو برادران کوئن خوشتان آمده بوده این فیم را حتما تماشا کنید، پشیمان نمی‌شوید.

imdb