***

یک دو جین بازیگر و آدم معروف در خانه‌ی جیمز فرانکو (بازیگر ۱۲۷ ساعت) جمع شده‌اند تا پایان ساخت خانه‌اش را جشن بگیرند، ناگهان آخرالزمان اتفاق می‌افتد، بسیاری از بازیگران می‌میرند و فرانکو، سث روگن، جونا هیل، جی بروشل، کرگ رابینسون و دنی مک‌براید در خانه فرانکو پناه می‌گیرند.

This is the end بیشتر یک شوخی بزرگ به مدت ۱۰۷ دقیقه‌ست تا یک فیلم کمدی، خنده‌دار است اما بعضا سکانسهایی دارد که با خود فکر می‌کنید این بازیگر چطور این نقش را قبول کرده، صحنه‌ی چینینگ تیتوم برای مثال. این فیلم یک دوجین سلبریتی دارد (از اما واتسون گرفته تا ریحانا) و خیلی‌هایشان بطرز خنده‌داری کشته می‌شوند. همه افراد حاضر در فیلم یک ورژن کمدی و اغراق شده از خود را بازی کرده‌اند و یکجورهایی سبک زندگی بازیگران هالیوودی را به سخره گرفته‌اند، البته بصورت خیلی اغراق‌آمیز. این را هم در نظر داشته باشید که خیلی از بازیگران حاضر در فیلم، حتی نقشهای اصلی، خیلی بازیگران شاخصی نیستند و شرط می‌بندم اسم نصفشان را نمی‌دانید(خودم نمی‌دانستم برای مثال).

This is the end برای مخاطبان آمریکایی احتمالا باید بسیار خنده‌دار است، حداقل از نقدهای منتقدان آمریکایی اینطور به نظر می‌رسد اما برای مخاطب ایرانی فکر نمی‌کنم آن جذابیت را داشته باشد، به هر حال اگر خواستید بخندید فیلم خوبیست. 

imdb